זריקת הרדמה כן או לא?


הורים דואגים ורוצים את הכי טוב לתינוק שלהם, לכן הרבה פעמים אני נפגש עם השאלה אולי עדיף זריקת הרדמה ככה התינוק לא ירגיש כלום וכולם יהיו רגועים? שאלה באמת יפה.
בשביל לענות נצטרך קודם להקדים איך עובדת הזריקה, חומר הזריקה מכיל לידוקאין שהוא חומר מאלחש, ובעצם מזריקים אותו לאיזור שרוצים לאלחש וזהו הכל מושלם, אז זהו שזה ממש לא ככה!

קודם כל יכולים להיווצר סיבוכים לא פשוטים, אחד מהם אם החומר נכנס לתוך כלי דם ואז למערכת הדם, החומר יכול להגיע ללב ולגרום נזק קשה עד כדי פירפור חדרים ואיבוד הכרה (יש בידי עדות מרופא מרדים על מקרה כזה), סיבוך שני לפעמים מערבבים בחומר הרדמה אדרנלין (אפנפרין) אומנם חומר זה עושה חיים קלים למנתח, אולם גם לו יש תופעות מאד לא טובות (פשוט חפשו בגוגל זריקת אדרנלין רופא שיניים ותראו שזה פגע גם באנשים גדולים וחזקים).
דבר אחרון בשביל להשיג תוצאה טובה של הרדמה נותנים כמה זריקות מסביב לאיבר וזה כואב לתינוק לא פחות מהברית, אז נכון שבברית אולי הוא רגוע, אבל לפני זה בצד הוא בכה ממש.

בואו נסכם את זה כך: בזמן שרופא עושה זריקת הרדמה לתינוק (והוא בוכה!) אני יכול לעשות 3 בריתות…התינוקות אצלי בברית בוכים אולי 10 שניות!
השילוב של הזריזות עם חומרי אילחוש חיצוניים משאירים תינוק רגוע, ולא פחות חשוב גם הורים רגועים.

"כי האוצר שלכם יקר גם לי"